پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261914
سهميه عشاير چهارمحال و بختياري در طرح توليد قراردادي گوشت قرمز ۵۰ هزار راس دام است
تاریخ انتشار : 1402/07/22 12:15:43
نمایش : 585
رييس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري با اشاره به اجراي طرح توليد قراردادي گوشت گفت: سهميه عشاير اين استان در اجراي طرح قراردادي گوشت قرمز تامين ۵۰ هزار راس دام تا پايان سال‌جاري است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسين برزگر  در حاشيه بازديد مشاور وزير جهادکشاورزي و فرمانده بسيج اين وزارتخانه از مرکز جهاد کشاورزي بخش صمصامي شهرستان کوهرنگ تاکيد کرد: اجراي طرح توليد قراردادي مي‌تواند باعث افزايش درآمد عشاير شود.

وي با اشاره به ارزش توليدات بخش کشاورزي کوهرنگ افزود: با توجه به دوره کوتاه کشت ارزش توليدات در بخش زراعي و باغي اين شهرستان پايين‌تر از ميانگين استاني و کشوري است که البته با اصلاح الگوي کشت ارزش توليدات در اين بخش افزايش مي‌يابد.

برزگر به ارزش توليدات حوزه توليدات دام کوهرنگ اشاره و تصريح کرد: وجود ۹۳۶ هزار دام سبک و سنگين و اقليم هوايي و گياهي باعث جايگاه مطلوب اين شهرستان در حوزه توليدات دامي شده است.

وي يادآور شد: توسعه زنبورداري و کشت گياهان دارويي با همکاري بنياد برکت و تکميل زنجيره توليد عسل و گوشت قرمز در شهرستان کوهرنگ در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ايرنا، يک چهارم توليد ناخالص داخلي و يک پنجم اشتغال چهارمحال و بختياري به بخش کشاورزي وابسته است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با توليد سالانه يک ميليون و ۶۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزي در چهارمحال و بختياري فعال هستند.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري واقع شده است.

منبع:ايرنا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html